Invitasjon til skrivekurs 28. november i Oslo

Internasjonalt Utvalg for folkehøgskolen (IU) ønsker alle skrivelystne, globalt engasjerte samfunnsaktører (ansatt i folkehøgskolen) velkommen til skrivekurset «Fra idé til tekst» 28. november i Oslo.

Folkehøgskolen er, og ønsker å være, en tydelig og viktig samfunnsaktør. Dette kan vi bidra sterkere til ved å delta i offentlige debatter i aviser og andre skriftlige medier. IU inviterer derfor til et praktisk skrivekurs om hvordan man kan skrive bedre kronikk- og debattinnlegg for å få folkehøgskolenes internasjonale engasjement frem i media.

Dette er et lavterskeltilbud. Det eneste man trenger å møte opp med er engasjement for et eller flere globale tema og en idé om hva man ønsker å skrive om. På kurset vil du få lære om hvordan man skriver gode kronikk- og debattinnlegg, hva som er avgjørende for å få innlegg på trykk, og tips til hvordan man kan styrke skrive- og argumentasjonsferdighetene.

Før lunsj får vi nyttig informasjon fra en fagperson om kronikk- og debattinnlegg. Etter lunsj jobber vi med idéen(e) til innlegg og bearbeider disse i samarbeid med deltakere og veiledere. Fullt program kommer snart!

Praktisk informasjon:

Sted: Folkehøgskolekontoret: Øvre Vollgate 13, Oslo.

Tid: 28. november kl. 10:00-15:00.

Pris: kr. 200. Inkludert kursavgift, lunsj, kaffe/te med tilbehør.

Påmelding: Innen 10. november til brita@folkehogskole.no

(maks 20 deltakere, første mann/kvinne til mølla)