Norges ferskeste Fairtrade-folkehøgskole

Rønningen folkehøgskole på Kjelsås i Oslo er Norges femte Fairtrade-folkehøgskole! Rønningen folkehøgskole er en internatskole med plass til 173 elever og ligger på Kjelsås i Oslo. Skolen har satset på Fairtrade-merket kaffe fra August 2012 og kaffen fra Joh. Johanson har blitt veldig godt mottatt av både ansatte og elever.

Rønningen folkehøgskole er en internatskole med plass til 173 elever og ligger på Kjelsås i Oslo. Skolen har satset på Fairtrade-merket kaffe fra August 2012 og kaffen fra Joh. Johanson har blitt veldig godt mottatt av både ansatte og elever. I tillegg til å servere Fairtrade-merket kaffe så tilfredsstiller også Rønningen kravene for en Fairtrade-folkehøgskole og torsdag 6. september 2012 ble nettopp Rønningen Norges femte Fairtrade-folkehøgskole. IU gratulerer!

Kjøkkenpersonalet på skolen vil i løpet av kort tid gjennomgå Joh. Johannsons skreddersydde Fairtrade kurs slik at de får ytterligere kjennskap til både kaffens bakgrunn og Fairtrade-systemet. Det er også andre Fairtrade merkede produkter til vurdering og vi gleder oss til å høre mer om videre satsning og fokus på Fairtrade i tiden fremover. (Foto: Rønningen folkehøgskole)