Program for skrivekurs 28. november er klart!

Programmet for skrivekurset 28. november er nå klart, og kurset åpnes av Erik Tornes, debattleder i Aftenposten. Prisen på kurset er også nedsatt fra 500kr til 200kr!

Skrivekurset er et lavterskeltilbud. Det eneste man trenger å møte opp med er engasjement for et eller flere globale tema og en idé om hva man ønsker å skrive om. På kurset vil du få lære om hvordan man skriver gode kronikk- og debattinnlegg, hva som er avgjørende for å få innlegg på trykk, og tips til hvordan man kan styrke skrive- og argumentasjonsferdighetene.

PROGRAM

09:45     Ankomst

10.00     Velkomst ved Internasjonalt Utvalg for folkehøgskolen

10.10     Fra idé til tekst på trykk: v/Erik Tornes, debattleder i Aftenposten.

Siden 2000 har Erik vært journalist, vaktsjef og redaksjonssjef i samme avis. Før han kom til Aftenposten jobbet Erik som journalist og vaktsjef i lokalavisen Øvre Smaalenene. Erik Tornes gir faglige innspill til hvordan man går fra en idé om et tema/problemstilling til å få kronikk/debattinnlegg trykket i avisen.

11:30     Lunsj

12.15     Skriveverksted

Alle deltakerne har med seg en eller flere ideer til tema for kronikk/debattinnlegg. Vi bruker det vi lærte før lunsj når vi jobber i grupper og ser på hvordan vi skriver gode tekster, gjør stoffet aktuelt og hvordan vi bygger opp gode argumenter.

15.00     Avslutning

Praktisk informasjon:

Sted: Folkehøgskolekontoret: Øvre Vollgate 13, Oslo.

Tid: 28. november kl. 10:00-15:00.

Pris: kr. 200. Inkludert kursavgift, lunsj, kaffe/te med tilbehør.

Påmelding: Innen 10. november til brita@folkehogskole.no

(maks 20 deltakere, første mann/kvinne til mølla – fremdeles ledige plasser!)

Ta gjerne kontakt med brita@folkehogskole.no for spørsmål!