Program for Internasjonalt seminar 2015

Programmet for Internasjonalt seminar 26.-27. november 2015, for ansatte i folkehøgskolen, er nå klart!

Internasjonalt Utvalg for folkehøgskolen (IU) ønsker ansatte i folkehøgskolen hjertelig velkommen til seminaret Læring for bærekraftig utvikling 26.-27. november 2015 i Oslo, med overnatting på Anker Hotell, Storgata 55. Torsdag holdes seminaret  i lokalene til Sagene Samfunnshus, Kristiansandsgate 2.

Seminaret retter seg til ansatte som er opptatt av globale utviklings- og miljøspørsmål i undervisning og skoledrift.

På Internasjonalt seminar vil vi sette fokus på hvordan folkehøgskolen kan tilrettelegge for læring for bærekraftig utvikling, både i undervisning og skoledrift. FN har nylig vedtatt nye bærekraftsmål og vi vil se på ulike måter å jobbe for en bærekraftig utvikling i folkehøgskolehverdagen. IU legger opp til et deltakende seminar hvor vi får faglig påfyll og inspirasjon, samt mulighet til å dele erfaringer og ideer.

Oslo er en by som har mange gode bærekraftige prosjekter på gang og vi får møte noen av ildsjelene. En av dem er daglig leder i Gruten AS, Siri Mittet, som vil fortelle om hvordan bedriften skaper nye verdier av byens sorte gull.

Vi får også høre om sør-samarbeid og fordeler ved utveksling og vennskapssamarbeid. På dag to legger vi opp til erfaringsdeling og ideutveksling på gode opplegg for læring for en mer bærekraftig utvikling – her blir deltakerne invitert til å dele sine erfaringer.

Sted: Anker hotell og Sagene samfunnshus, Oslo.

Tid: Torsdag 26. november kl. 10:00 – Fredag 27. november kl. 14:00

Deltakeravgift: Seminaret er sterkt subsidiert og koster kun kr. 900,- (inkl. kursavgift og opphold med helpensjon). Reisen dekkes av deltaker/skolen.

Påmelding: Innen 1. november. For påmelding, følg lenken: http://goo.gl/forms/ZHuAMFXOEK

For spørsmål, kontakt brit Brita Phuthi: brita@folkehogskole.no