Internasjonalt seminar i Oslo 26.-27. november

Internasjonalt Utvalg for folkehøgskolen (IU) inviterer til Internasjonalt seminar i Oslo 26.-27. november 2015 med temaet «Læring for bærekraftig utvikling», for ansatte i folkehøgskolen.

På Internasjonalt seminar vil vi sette fokus på hvordan folkehøgskolen kan tilrettelegge for læring for bærekraftig utvikling, både i undervisning og skoledrift. IU legger opp til et deltakende seminar hvor vi får faglig påfyll og inspirasjon, samt mulighet til å dele erfaringer og ideer. Oslo er en by som har mange gode bærekraftige prosjekter på gang og vi får møte noen av ildsjelene. En av dem er daglig leder i Gruten AS, Siri Mittet, som vil fortelle om hvordan bedriften skaper nye verdier av byens sorte gull. Vi får også høre om sør-samarbeid og fordeler ved utveksling og vennskapssamarbeid. På dag to legger vi opp til erfaringsdeling og ideutveksling på gode opplegg for læring for en mer bærekraftig utvikling – her blir deltakerne invitert til å dele sine erfaringer.

Sted: Anker hotell og Sagene samfunnshus, Oslo.

Tid: Torsdag 26. november kl. 10:00 (registrering, starter med lunsj kl.11:30) – Fredag 27. november kl. 14:00

Deltakeravgift: Seminaret er sterkt subsidiert og koster kun kr. 900,- (inkl. kursavgift og opphold med helpensjon). Reisen dekkes av deltaker/skolen.

Påmelding: Innen 1. november. For påmelding, følg lenken: http://goo.gl/forms/ZHuAMFXOEK

Mer informasjon og program kommer, og ta gjerne kontakt med Brita Phuthi (brita@folkehogskole.no) for spørsmål.